[Press Release] Building Markets Expands to Latin America -

[Press Release] Building Markets Expands to Latin America

by Elizabeth Brown
December 15th, 2022

¡Building Markets se expande a Latinoamérica!

Nueva York, 15 de diciembre de 2022: Building Markets, una organización mundial sin fines de lucro, ha anunciado hoy que su programa se extenderá a América Latina. Building Markets creará mayores oportunidades económicas para los refugiados y los migrantes en Colombia, mediante el apoyo a las pequeñas y medianas empresas (PYMES) dirigidas por refugiados o que contratan a refugiados.

Con casi dos millones y medio de refugiados venezolanos viviendo actualmente en Colombia y más de 5 millones de desplazados internos, el país se encuentra ante una de las situaciones de desplazamiento asociadas al conflicto y la violencia más graves de las últimas cinco décadas. Con su modelo único Encontrar-Construir-Conectar y con alianzas locales, el programa de Building Markets en Colombia apoyará a las PYMES para mejorar sus medios de vida de los refugiados y migrantes.

Building Markets se basará en su exitosa experiencia de trabajo con empresas dirigidas por refugiados Sirios en Turquía, que recibe el mayor número de refugiados del mundo. Desde abril de 2016 hasta la actualidad, Building Markets ha trabajado con 2.960 PYMES de la comunidad de refugiados Sirios y de la comunidad anfitriona turca, para generar 30.479.649 dólares (préstamos, contratos, inversiones) en operaciones y 3.087 puestos de trabajo equivalentes a tiempo completo.

“Desde 2004, Building Markets ha sido impulsada por la convicción de que las pequeñas empresas pueden generar impactos económicos y sociales sustanciales y sostenidos para las personas vulnerables, sus familias y comunidades. Estamos muy contentos de ampliar nuestros programas y alianzas con el gobierno colombiano y socios de la sociedad civil para impulsar el impacto en América Latina,” señaló Radha Rajkotia, Directora Ejecutva de Building Markets.

El nuevo programa en Colombia, que cuenta con el apoyo de la Fundación Conrad N. Hilton, representa una nueva y emocionante fase de crecimiento e impacto de Building Markets a nivel mundial.

Para más información sobre Building Markets visite: https://buildingmarkets.org/

Sobre Building Markets:

Building Markets es una organización mundial sin fines de lucro que libera el poder transformador de las pequeñas empresas para hacer frente a los apremiantes desafíos sociales mediante el impulso de la creación de empleo y el crecimiento inclusivo. Desde 2004, Building Markets ha ayudado a las pequeñas empresas a facilitar más de 18.000 operaciones comerciales por valor de más de 1.390 millones de dólares y, a su vez, a crear más de 74.000 puestos de trabajo en mercados tales como Liberia, Haití, Turquía, Timor Oriental, Jordania y Birmania.

Contacto con nuestros medios de comunicación:

####

Building Markets is Expanding to Latin America!

New York, December 15, 2022: Building Markets, a global non-profit organization, today announced the expansion of its programming into Latin America. Building Markets will create greater economic opportunity for refugees and migrants in Colombia by providing support to small businesses that are either led by or employ refugees.

With nearly 2.5 million Venezuelan refugees living in Colombia today, and more than 5 million people who are internally displaced, the country is reckoning with one of the most acute displacement situations associated with conflict and violence in five decades. Through its unique Find-Build-Connect model and local partnerships, Building Markets will support small businesses in order to improve the lives and livelihoods of refugees and migrants.

Building Markets will build on its successful experience working with Syrian refugee-led businesses in Türkiye, which hosts the largest number of refugees in the world. From April 2016 to present, Building Markets has worked with 2,960 small and medium-sized enterprises (SMEs) from the Syrian refugee and Turkish host community to create $30,479,649 (loans, contracts, investments) in transactions and 3,087 full-time equivalent jobs

“Since 2004, Building Markets has been driven by the belief that small businesses can drive substantial and sustained economic and social impacts for vulnerable people, their families, and communities. We are excited to expand our programs and partnerships with the Colombian government and civil society to drive impact in Latin America,” said Radha Rajkotia, Chief Executive Officer of Building Markets.

The new program in Colombia, supported by the Conrad N. Hilton Foundation, represents an exciting new phase of Building Markets’ impact on a global scale.

To learn more about Building Markets and stay up-to-date on its work around the world, visit: https://buildingmarkets.org/

About Building Markets:

Building Markets is a global non-profit that unleashes the transformational power of small businesses to address pressing social challenges by driving job creation and inclusive growth. Since 2004, Building Markets has helped small businesses facilitate over 18,000 business transactions valued at more than $1.39 billion and in turn, create over 74,000 jobs in markets like Libera, Haiti, Türkiye, Timor-Leste, Jordan, and Myanmar.

Media Contact:

####

More from this author -

Latest News -

Don't miss out on the latest from Building Markets!

We update our community with stories, research, impact metrics, news and special events.